Friday, July 11, 2008

Saya Benci Cikgu Akaun

Cikgu akaun hanya tahu cakap:buat...salin...!Bencinya saya mendengar suara dia,suruhnya pergi mampuslah...Hanya tahu menyuruh kami pelajar menyalin dan menyiapkan kerja sekolah sahaja,sangat bencilah!Tiap-tiap kali masuk kelas hanya tahu menyuruh kami orang Cina keluar menulis jawapan bagi pelajar Melayu dan India salin!Saya pun tak faham macam mana dia boleh menjadi cikgu(mungkin sijil pelajarannya adalah dibelinya/memberi duit kopi)Lagi benci ialah merampas buku essay saya(ingat saya akan merayu dia bagi balikkah?suruhnya jangan bermimpilah......haha......)Dia ingat dia sangat pandai mengajarkah?Saya tak pernah jumpa cikgu akaun yang seteruk dia,saya rasa dia langsung tak tahu apa-apa fomula akaun!Cuma tahu menyuruh kami pelajar salin mengikut buku teks......Kadang-kala akaun buat salah pun tak tahu,bodohnya!Kami orang Cina tahu buat akaun,dia ingat kami bergantung kepada diakah?(Dia belum layak lagi!Jika kami tidak pergi tuisyen di luar,mungkin kita semua ambil zero)Kita pelajar tidak buat sesuatu yang salah,tiba-tibanya cakap apa kita ambil kertas buang dialah lalunya masukkan kami le dalam e-disiplin...(ada penyakit jiwa tolonglah pergi minta bantuan doktor)Baiknya suruhnya jangan menyakiti saya,jika tidak habislah dia!!!Selain itu,kami pelajar Cina mendapat keputusan cemerlang dalam subjek akaun,dia cakap semua adalah usaha dia mengajar kami dengan baik...Sehubungan itu,dia juga suruh kami pelajar-pelajar mengucapkan terima kasih kepada dia.......PLEASELAH...... dia pun tak fikir bahawa keputusan yang dicapai oleh kami adalah bergantung siapa???(Mestilah bergantung kepada kerajinan dan usaha kita sendirilah )Jika bergantung apa yang dia mengajar kami hanya boleh tunggu MATI sahaja!

2 comments:

Anonymous said...

haha,tis teacher oso same like muhammad,
last time the form5 they arif kelas,
but they take account outside,
they get A1,but the muhammad say all bcoz him then they oly get it,
wtf?those teacher is like tis de lah~

[︶ㄣ☆mElly︶ㄣ☆] said...

yaloh...every teacher is likr that...i hate lah...we all dont know how to teach student....